Meteen naar de content

Volg ons!

Gratis verzending vanaf ‚ā¨20,-

Bestel vandaag, betaal na 30 dagen met Klarna.

14 dagen geld terug garantie

Neem contact op

Vergeetachtigheid tijdens je zwangerschap

Vergeetachtigheid tijdens je zwangerschap

We vergeten allemaal wel eens iets. Maar wanneer je zwanger bent lijkt dit wel 1203 x zo erg te zijn. Is hier een reden voor? Is vergeetachtigheid tijdens je zwangerschap wetenschappelijk onderbouwd? Is dit bij alle zwangere vrouwen zo? Lees meer in onze blog!

Vergeetachtigheid als je zwanger bent, wordt ook wel "zwangerschapsdementie" genoemd. Je bent dus niet de enige die hier last van heeft! Gelukkig is dit geen blijvende aandoening en gaat dit vanzelf weer weg. Ook hou je geen blijvende schade hieraan over. Pfff, gelukkig!


Vergeetachtigheid zwangerschap

Vergeetachtigheid tijdens je zwangerschap: feit of fabel?

Die vergeetachtigheid tijdens je zwangerschap is dan misschien niet blijvend, het is wel super onhandig. Ju kunt je minder goed concentreren, je bent minder aanwezig, je bent vergeetachtiger dan normaal en je hebt een slechter reactievermogen. Er is ooit een Australisch onderzoek geweest naar vergeetachtigheid bij zwangeren. Uit dit onderzoek bleek dat het geen fabeltje is, maar dat je echt vergeetachtiger bent tijdens je zwangerschap. 

Wat de reden is van de zwangerschapsdementie? Ook daar is onderzoek naar gedaan en dit zijn een aantal oorzaken: 

- Je slaapt minder dan normaal
- Jouw focus ligt vooral op je baby en minder bij jezelf 
- Je hormonen gieren door je lijf

Tips voor vergeetachtigheid

Vier van de vijf zwangere vrouwen heeft last van zwangerschapsdementie. Best veel dus. We geven je graag wat tips om minder last te hebben van de vergeetachtigheid.

1. Maak je er vooral niet druk over! Het zal zo nu en dan zeker vervelend zijn, maar vergeet niet dat het voorbij gaat. Dus geen stress!
2. Gebruik je agenda wat meer. Noteer je afspraken, verjaardagen en etentjes met vrienden. Probeer niet alles te onthouden, maar maak het je gemakkelijk en schrijf het op.
3. Leg overal post-it's neer. Naast je bed, in de keuken, in de auto en op je bureau op je werk. Ben je bang dat je iets gaat vergeten, schrijf het op een post-it en plak het op een plek waar je vaak kijkt. 
4. Zorg dat je genoeg slaapt. Een van de oorzaken van je vergeetachtigheid is te weinig slaap. Dus kruip lekker vroeg je bed in en zet je wekker een keertje uit. 

Heb jij ook last van zwangerschapsdementie? Laat het ons weten via onze social media (Bressyunderwear) of stuur ons een email of Whatsappje!

Info@bressy.nl
(+31) 6 25327679

Vertrouwd door 8200+ vrouwen

14 dagen niet goed? Geld terug garantie

Voor 23:00 besteld, morgen in huis

Betaal na 30 dagen met Klarna.